Kommunikativa fighters som löser
framtidens problem idag

Rules of Fight Cloud

We do not hesitate

We do not ignore opportunites

We do not avoid sharing

En plats för digitalt skapande
av drivna studenter med höga ambitioner

Showcase

Reklamkampanj

Rädda barnens ungdomsförbund

Varför

När Rädda Barnens ungdomsförbund kom till oss såg vid det som ett tillfälle att få testa vår fulla potential. Med utgångspunkt från deras verksamhetsinriktning fick vi med fria händer utforma en strategi för deras kampanj. Motivationen för oss har varit att få bredare erfarenhet, komma närmare yrkeslivet och framförallt: Ha kul!

Rädda Barnens Ungdomsförbund

Hur

Med ett öga på organisationen och ett på samhället dök vi ner i en värld där vi försökte förstå kommunikation ur ett ungdomligt perspektiv. Sedan påbörjades en kamp mot klockan att konkretisera vår plan och komma fram till en strategi. Efter det strategiska började själva utformningen av kampanjen och dess innehåll, som efter en lång och iterativ process blivit det slutgiltiga resultat ni ser idag.

Vad

Tillsammans med Rädda Barnens ungdomsförbund har vi tagit fram en kampanj med utgångspunkt från deras verksamhetsinriktning ”Rätt till lek, vila & fritid”. Tillsammans har vi utformat en reklamstrategi, som resulterat i en deltagande kampanj med namnet ”Chilla” beståendes av filmer, digitala affischer och en hemsida. De digitala affischerna och filmerna sprids sedan genom RBUF’s egna sociala kanaler på Facebook, Twitter och instagram.

Kampanjens Hemsida

Uppfinning

Norrlands Guld Cold Tech Challenge

Press to enlarge

Varför

Norrlands Gulds tävling väckte problemlösarna i oss. Hur kan egentligen framtidens ölkylning se ut? Vilka krav skulle ställas på en produkt? Vi ville utmana vår kreativitet genom att försöka hitta en lösning på ett problem som låg utanför våra uttalade kompetenser. Bara vår egen uppfinningsförmåga kunde sätta gränserna!

Cold Tech Challenge

Hur

Med hållbarhet och användbarhet som bas var vår målsättning att skapa något som kunde göra livet enklare för konsumenten – och som vi själva ville ha. Vi använde oss av markens naturliga kyla, som sänker temperaturen på ölen samtidigt som den isolerar från yttre värme. Genom detta skapades Chilldrill, som är ett cylinderformat rör som skruvas ner i sanden och kyler ölen. Sexpacket öppnas och fem burkar läggs ner i röret. Den sjätte, den dricker du!

Vad

Chilldrill är en produkt som kyler öl samtidigt som den räddar miljön och är snäll mot plånboken. Chilldrill kom till final, tillsammans med fyra andra ölkylare, och vi fick pitcha vår idé till Norrlands Gulds jury. Vi vann inte tävlingen och har därför valt att själva gå vidare med produkten och starta en egen crowdfunding-kampanj.

©Fight Cloud 2015